Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Τι Είδους Παιδιά Υπάρχουν

Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ανεπανάληπτο. Κάθε παιδί έχει τη δική του ιδιοσυγκρασία και τη δική του προσωπικότητα . Αυτό συνεπάγεται ότι καθένα παιδί έχει τις δικές του δυνατότητες και αδυναμίες, τα δικά του ταλέντα, τις δικές του ανησυχίες , τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και τέλος τις δικές του ανάγκες.


ΜΗΝ ΨΑΞΕΤΕ ΑΛΛΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ.ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ.


Οι ψυχολόγοι χωρίζουν τα παιδιά σε τρεις κατηγορίες , ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία τους . Οι κατηγορίες είναι οι ακόλουθες:

Εύκολα παιδιά :Είναι τα παιδιά που προσαρμόζονται εύκολα στο περιβάλλον. Αυτά τα παιδιά δείχνουν έντονη περιέργεια και επιμένουν να εξερευνούν τα πράγματα.


Δύσκολα Παιδιά : Δεν προσαρμόζονται εύκολα . Θέλουν καθοδήγηση .Οι καινούριες καταστάσεις τους προκαλούν ιδιαίτερη ένταση. Αντιδρούν στα πάντα.

Παιδιά αργά στο ξεκίνημα : Χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν , γιατί είναι διστακτικά στην εξερεύνηση νέων καταστάσεων και πραγμάτων. Αντιδρούν με χαμηλούς τόνους.


<< Τι Είδους Παιδιά Υπάρχουν ;;>>

Όποιο τύπο παιδιού κι αν έχετε , θα πρέπει να είστε χαρούμενοι , περήφανοι και να νιώθετε τυχεροί . Πρέπει ν’ αγαπήσετε τα προτερήματα και τα ελαττώματα του παιδιού σας . Το παιδί με την οποιαδήποτε συμπεριφορά που θα εκδηλώσει θα προσπαθήσει να μας δείξει κάτι. Κάθε επιθυμητή ή ανεπιθύμητη συμπεριφορά θα πρέπει να την ερμηνεύσουμε θετικά και να την αντιμετωπίσουμε αισιόδοξα.

Ο γονέας δεν πρέπει να νιώσει τύψεις ή ενοχές . Ψάξτε , βρείτε και ακολουθείστε στις συμβουλές των ειδικών.

Παρακάτω , ακολουθούν κάποιες χρήσιμες συμβουλές , διαβάστε τις και καλή επιτυχία.


<< ΠΩΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ? >>

Στις μέρες μας όλο και περισσότερα παιδιά παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο αλλά και στο σπίτι.
Για να λύσουμε , λοιπόν , θα πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί :
· Εκπαιδευτικοί
· Μαθητές
· Γονείς
· Ειδικοί (και οποιοσδήποτε άλλος έχει σχέση με το μαθητή )

<<Τι πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ? >>

1. Κάθε συμπεριφοράς έχει μια αιτία , γι’ αυτό κάθε συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα κάποιου άλλου παράγοντα.
2. Η αιτία της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς προηγείται απ’ την εκδήλωση της ίδιας της συμπεριφοράς .
3. για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα , δηλαδή στην αλλαγή της συμπεριφοράς , θα πρέπει να πολεμήσουμε το αίτιο.

<<Πώς θα βοηθήσουν οι γονείς το παιδί τους ? >>

1. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στην ατονικότητα και την αξία της προσωπικότητάς του παιδιού σας.
2. Βρείτε τα θετικά και <<δυνατά>> χαρακτηριστικά του παιδιού σας και εκτιμήστε τα
3. <<Πιάστε>> το παιδί σας το δευτερόλεπτο που συμπεριφέρεται κατάλληλα και επαινέστε το (ακόμα κι αν αυτό που θα κάνει δεν θα είναι τίποτα σπουδαίο, αρκεί να είναι κάτι σωστό και επιθυμητό).
4. Αγνοήστε την άσχημη συμπεριφορά του . Κάντε ότι δεν το βλέπετε την ώρα που προβαίνει σε ακατάλληλη συμπεριφορά .
5. Όταν θα δίνεται ποινή ή τιμωρία , εξηγήστε του με λεπτομέρειες γιατί το κάνετε. Για παράδειγμα : << Γιώργο , αυτό που έκανες ήταν πολύ κακό , γι’ αυτόν τον λόγο σήμερα δε θα παίξεις στον υπολογιστή >>.
6. Μη δείχνεται ευάλωτοι με κλάματα , παρακάλια , φωνές και νεύρα! Αυτό δε βοηθάει . Το παιδί μπορεί να εκμεταλλευτεί τη δύσκολη και εκτός ορίων συμπεριφορά σας και έτσι δε θα έχετε κανένα αποτέλεσμα.
7. Δεν θα πρέπει οι δύο σύζυγοι να έχουν διαφορετική στάση απέναντι στο παιδί. Για παράδειγμα : Η μαμά να κάνει τα χατίρια και ο μπαμπάς να είναι αυστηρός με το παιδί . Προσπαθήστε να υιοθετήσετε μια κοινή στάση και στρατηγική με τον / την σύζυγό σας . Ακόμη κι αν διαφωνείτε , μην το κάνετε μπροστά στο παιδί.
8. Αναγνωρίστε , εκτιμήστε και επιβραβεύστε όχι μόνο τις επιτυχίες του παιδιού σας , αλλά και την παραμικρή προσπάθειά του.
9. Δείξτε πίστη , υπομονή κι επιμονή. Πρέπει να περάσει αρκετός χρόνος ώσπου να αλλάξει η συμπεριφορά του παιδιού.
10. Βάλτε κανόνες και όρια και μην τους αλλάζετε, αλλά και ούτε να τους παραβιάζετε . Μην ανέχεστε και μην συγχωρείτε .Αν βάλετε έναν κανόνα , φροντίστε να τον τηρείτε πιστά. Αν δεν τον τηρήσετε εσείς , τότε δεν θα τον σεβαστεί και δεν θα τηρήσει ούτε το παιδί .
11. Συνεργαστείτε με το δάσκαλο του παιδιού σας . Δείξτε του εμπιστοσύνη . Σίγουρα θα μπορέσει να σας βοηθήσει , να σας συμβουλεύσει και να σας κατευθύνει .



ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ

Αν θέλετε ν’ αλλάξετε συμπεριφορά ή κάτι που σας ενοχλεί στο παιδί σας , πρέπει ν’ αλλάξετε εσείς οι ίδιοι . Αλλάξτε στάση , τρόπο σκέψης και ερμηνεύστε αλλιώς τις καταστάσεις .
Να σκέφτεστε θετικά και αισιόδοξα . Μην δείξετε στο παιδί ότι είστε απογοητευμένοι, δυσαρεστημένοι ή νευριασμένοι . Καλύτερα να πάτε σε κάποιο άλλο δωμάτιο , να ηρεμήσετε , να εκτονωθείτε και μετά να ξαναγυρίσετε ν’ αντιμετωπίσετε το παιδί σας.
Να έχετε πάντα καλή συνεργατική σχέση με το δάσκαλο του παιδιού σας. Εάν η σχέση σας κλονιστεί , τότε αυτό δεν θα κάνει καλό ούτε σε σας ούτε στο παιδί .
Μη επηρεάζεστε και μην παίρνεται σοβαρά γνώμες τρίτων , οι οποίοι δεν γνωρίζουν το παιδί σας και την κατάσταση που επικρατεί. Πολλοί συγγενείς , γνωστοί και άλλοι άσχετοι θα επιχειρήσουν να σας συμβουλεύσουν , αν όμως δεν είναι ειδικοί θα σας αποπροσανατολίσουν και θα σας μπερδέψουν.





Ειδική Παιδαγωγός
Κατινιού Αναστασία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου